محل تبلیغات شما

طراحی لوگو یکی از اجزای مهم بصری در طراحی برند است


ما لوگوها را به پنج دسته تقسیم می کنیم،

1- نماد (و یا پیکتوگرام، آی، نشانه)
pictogram , icon

این نوع 

لوگو، در واقع یک شکل می باشد که به نام، موضوع فعالیت و یا مفاهیم مرتبط دیگری اشاره می کند. این سبک بهترین سبک لوگو از نظر ما می باشد زیرا یک شکل ساده براحتی در ذهن ثبت خواهد شد و فارغ از اینکه بیننده از چه کشور و با چه زبانی به آن نگاه می کند، بخوبی با او ارتباط برقرار می کند. 


2- نوشتاری (وُردمارک، لوگوتایپ، فونت سفارشی)
wordmark , logotype

لوگوی نوشتاری معمولا به این صورت هست که نام برند با استفاده از یک فونت مناسب و یا سفارشی، طراحی شده و بعنوان لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. لوگوی نوشتاری می تواند به این شکل باشد که نام برند با یک فونت آماده یا سفارشی نوشته شود و با یک تغئیر کوچک و خلاقانه مفهومی را نیز برساند و یا به نوعی خاص زیبا و یونیک شود. 

3- حرفنماد (لترمارک، مونوگرام)
monogram , lettermark
حرفنماد نوعی از لوگو می باشد که در آن با استفاده از حرف یا حروف اول نام برند یک طرح ساخته می شود و نماد بنوعی حرف یا حروف اول نام برند خواهد بود. این سبک معمولا زمانی استفاده می شود که نام برند طولانی و یا خواندنش سخت است.

4- لوگوی ترکیبی
combination logo

خیلی از برندها هستند که علاوه بر نماد، لوگوتایپ یا حرفنماد هم دارند و هرجا که لازم دانستند از هر کدام از آنها استفاده می کنند. حتی ممکن است دو یا چند سبک قبلی به شکلی خاص در کنار هم قرار بگیرند و با هم ترکیب شوند و همیشه به یک شکل استفاده شوند.

5- لوگوی کلاسیک یا دَرهم (سبک قدیمی)

قبل از هرچیز باید بگوئیم که این نوع لوگو به دلیل در تناقض بودن با مهمترین اصل از اصول 

طراحی لوگو یعنی سادگی” توصیه نمی شود. لوگو های کلاسیک معمولا شلوغ و پرجزئیات هستند و نوشته و نام برند با حالات مختلف با نماد و اشکال دیگر ترکیب می شود.



اگر به دنبال یک طراح لوگو هستید همین الان شروع کنید یک 

مسابقه طراحی لوگو ایجاد کنید و از طراحان بخواهید برای شما یک لوگو طراحی کنند


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها